27 Kasım 2012 Salı

Halıcılara Çok Özel Kredi Yakın

Bugün bir ekonomi haberi vereyim. Halıcıları ve yer döşemecileri ilgilendiriyor. İzmir Halıcılar ve Yer Döşemecileri Derneği, üyelerine avantajlı olanaklar sağlamak için bankalarla altı aydır sürdürdüğü çetin pazarlığı sonlandırma, yani imza aşamasına geldi.
Söz, Yönetim Kurulu Başkanı Naci Ölçen’de:

Sözümüzü Tutuyoruz

“Üyelerimizi uygun vade ve faizli ticari kredi, şirket kredi kartı, pos cihazı kullanma imkanına kavuşturuyoruz. Yaklaşık altı aydır sürdürülen çalışmalarda sona gelmiş bulunmaktayız. Ticari kredilerin faiz oranları ve pos cihazlarında uygulanacak faizler konusunda bankaların üyelerimize tanıdığı avantajların kapsamını biraz daha artırmaya çalıştık. Bu çok ayaklı bir çalışmaydı. Çok süyük ulusal bir bankaya imzalayacağımız protokol hükümleri arasında kuşkusuz şirket kredi kartlarına yönelik şartlar da bulunuyor.

Pazarlık Çetin Geçti

Yeni Türk Ticaret Kanunu’na göre şahıslar kredi kartlarını kendi şirket harcamaları için kullanamıyor. Her şirketin kendi şirket kredi kartını kullanması gerektiğinden ve kredi kartlarının da bir nevi kredi kullanımı sağlamasından dolayı bu noktada üyelerimize en uygun kart limitini ve faiz oranını tanıyan bankanın materyallerini kullanmamız söz konusuydu. Bu nedenle pazarlık süreci biraz çetin geçti.
Bu tip finansal anlaşmaların derneğimizin kurumsallaşmasına da katkı sağlayacağını düşünüyoruz. Bankalarla çalışmalarımız derneğimizin üye yapısını ve iktisadi iklimini daha da güçlendirecektir. Derneğimiz güçlendikçe de üyelerimize verdiğimiz hizmetlerin kalitesi ve verimi de hiç şüphesiz artacaktır diye düşünüyoruz.”

Protokolun bir an önce imzalanmasına ve esnafa yararlı olmasını diliyorum.

Yine İnsanlıktan Utandıran Bir Olay

Internet sitelerinde hayvanseverler ortalığı ayağa kaldırıyor yine. İddiaya göre geçen 23 Kasım’da saat 23.00’de Özkanlar Migros önünde yıllardır esnafın baktığı, ‘Lady’ adlı köpek tecavüze uğramış halde bulunmuş. Köpeğe bakanlar onu son olarak saat 19.00’da görülmüş. Köpeğin iç organlarının zarar gördüğü iddia ediliyor. Hayvanseverler,  Bornova Kaymakamlığı’nı elektronik posta yoluyla dilekçe yağmuruna tutuyor, MOBESE kayıtlarının incelenerek ‘caninin’ bulunmasını ve cezalandırılmasını istiyor.Bense diyecek bir şey bulamıyorum, utanıyorum.

Önemli Bir Öneri

Camide temizlik vaazı okulda çöp toplama dersi
20 Kasım’daki köşenizde, ‘Kordon’da da eğitim şart’ başlıklı yazı beni çok düşündürdü. Söke’de bir çiftlikte oturan 80 küsur yaşında bir hanımım. Karşıya, alışveriş merkezine her geçişimde, elimde bir poşet, yerden çöp topluyorum. Ve de düşünüyorum, acaba Diyanet İşleri’nden rica etsek, ‘Yere çöp atmak günahtır, dinimiz temizlik üzerine kurulmuştur, günde 5 kez abdest alması gereken kimse yerleri nasıl kirletir, vatanını nasıl pisletir?’ der mi? Camilere talimat verip vaazlarda, ‘Yere çöp atmak günahtır’ dedirtir mi? Ancak, tabii ki bu sadece yetişkinlere eğitim olur. O nedenle Maarif Vekaleti’nden de yardım istesek. Mesela, ilkokullar haftada bir ders saatini bu işe ayırsa, başlarında hocalarıyla çıkıp çöp toplasa, bence hem yere çöp atmamayı öğrenirler, hem de evlerine girerken ayakkabı çıkarmayı ihmal etmeyen bu büyüklerin vatanlarını evleri kadar sevip sevmediğini sorgularlar diye düşünüyorum.

Hürriyet

En Uygun Konut Kredisi Hangi Bankada? Bankaları Karşılaştırın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder